Herken je dit?
- Je voelt je constant gestrest of overweldigd door je takenlijst
- Je hebt moeite om prioriteiten te stellen en raakt verstrikt in kleine taken
- Je stelt werk uit, wat tot last-minute stress leidt
- Je hebt moeite om je aandacht bij je werk te houden
- Je begint aan veel taken, maar maakt er weinig echt af
- Je hebt moeite om jezelf te motiveren

Ik wil effectiever werken
Effectief zijn op het werk betekent niet alleen dat je je taken afkrijgt, maar ook dat je ze op een manier doet die je energie geeft en een gevoel van betekenis. Of je nu achter deadlines aanjaagt of aan complexe projecten werkt, iedereen kan leren om effectiever te werken. Effectiviteit gaat niet alleen over time management, maar ook over het stellen van prioriteiten, je focus behouden en je werkmethoden optimaliseren.
Net zo belangrijk is de balans tussen stress en ontspanning. Door slim om te gaan met je energie én aandacht verhoog je niet alleen je productiviteit, maar ook je welzijn. Goede communicatie met collega’s en leidinggevenden is daarbij essentieel om verwachtingen af te stemmen en een positieve werkomgeving te creëren. Zo werk je efficiënter, én met meer plezier en voldoening.
Wil je jouw manier van werken verbeteren? Praat eens met een van onze coaches of therapeuten. Bekijk onze blog.
Mogelijke behandelingen
- Time management technieken
- Mindfulness
- Ontspanningstechnieken
- Effectief communiceren
- Acceptance & commitment therapy (ACT)