Welkom,
Goed dat je de stap zet om aan je mentale welzijn te werken. Onze gebruiksvoorwaarden zijn er om ervoor te zorgen dat jij en andere gebruikers van onze site een positieve ervaring hebben. Wanneer je besluit gebruik te maken van onze diensten, zoals het boeken van een online consult of het aanmaken van een account, vragen we je vriendelijk om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen en akkoord te gaan.
1. Een paar begrippen vooraf
- Gevoelszaken: een vennootschap onder firma gevestigd te Hollandsche Rading, Schepersveld 8, ingeschreven in de Kamer van Koophandel Utrecht onder het nummer 93066570.
- Account: Jouw sleutel tot Gevoelszaken, waar je je eigen traject kunt volgen en toegang hebt tot al onze diensten.
- Diensten: Van persoonlijke 1-op-1 gesprekken met onze professionals tot zelfstudiemateriaal, en alles daartussenin. Alles wat wij aanbieden via onze website om jouw mentale welzijn te ondersteunen.
- Gebruiker: dat ben jij ofwel de persoon die gebruikmaakt van de diensten zoals hierboven beschreven.
- Opdrachtgever: de natuurlijke persoon (jij als gebruiker) of de organisatie die diensten afneemt van Gevoelszaken voor haar medewerkers.
- Overeenkomst: de overeenkomst tussen de opdrachtgever en Gevoelszaken om gebruik te maken van de diensten zoals hierboven omschreven.
- Professionals: De therapeuten en coaches die klaarstaan om jou te ondersteunen.
- Website: Waar je alles vindt over ons en onze diensten – jouw startpunt voor een beter welzijn.
2. Zo werkt het
Om te beginnen moet je je aanmelden op onze site. Zodra dat geregeld is, hebben we een overeenkomst en kun je volop aan de slag met Gevoelszaken.
We houden het graag simpel: wat wij aanbieden is bedoeld voor jouw persoonlijke ontwikkeling en welzijn, niet voor commercieel gebruik. Overigens zullen we op bepaalde momenten, bijvoorbeeld als je je registreert in ons systeem, vragen om akkoord te gaan met een overeenkomst. Deze hebben we zo helder mogelijk proberen te houden.
Zit je eenmaal ‘in het systeem’ zullen we af en toe je vragen om een vragenlijst in te vullen. Deze zijn er om te zien hoe het met je gaat en om te checken welke aanpak het beste bij jou past. Niet verplicht, maar wel handig. De vragenlijsten stellen uitdrukkelijk geen diagnose. Ook onze therapeuten of coaches stellen geen medische of psychiatrische diagnoses.
We beloven geen gouden bergen. Geen misleidende teksten of claims over wat Gevoelszaken wel niet allemaal kan. Als je ergens vragen over hebt of ergens mee worstelt, laat het ons weten. We nemen alle feedback serieus en houden alles netjes bij.
Onze contactgegevens vind je hier. We staan altijd klaar om je te helpen.
3. Over deze gebruiksvoorwaarden
Wanneer gelden deze voorwaarden? Simpel: als je onze diensten gebruikt, onze website bezoekt, of op een andere manier met ons in zee gaat, dan zijn deze voorwaarden of spelregels van toepassing.
Onze voorwaarden zijn leidend. We hebben onze eigen spelregels opgesteld om alles soepel te laten verlopen. Dat betekent dat andere voorwaarden die je misschien hebt (zoals inkoopvoorwaarden of andere algemene voorwaarden) hier niet gelden.
4. Belangrijk om te weten
Gevoelszaken is jouw partner in mentaal welzijn, maar vervangt geen medische of psychotherapeutische of psychiatrische behandeling. Als aanvulling? Absoluut. Als een manier om bijvoorbeeld te onderzoeken wat jij met je leven wilt? 100%. Maar voor serieuze psychische aandoeningen is het belangrijk dat je gespecialiseerde professionele hulp zoekt. Mocht je hier vragen over hebben, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen per telefoon of via e-mail.
Als je zware gedachten hebt, zoals ideeën over het beëindigen van je leven, dan zijn onze diensten helaas niet afdoende. Onze diensten en hulpmiddelen zijn geweldig voor een steun in de rug, juist in moeilijke tijden, maar bij ernstige zaken als deze is gespecialiseerde professionele hulp echt essentieel.
Mocht je dergelijke gedachten krijgen terwijl je gebruikmaakt van onze diensten, wacht dan niet. Zoek direct hulp bij een dokter of psychotherapeut/psychiater, of bel meteen een hulplijn. Zij zijn er speciaal voor deze momenten en kunnen je de steun bieden die je nodig hebt. Klik hier voor een overzicht van hulplijnen.
5. Gedragsregels
Gebruik onze diensten zoals bedoeld en volgens de regels, zowel die van ons als de wet. Als we zien of horen dat er iets niet in orde is, kunnen we besluiten om in te grijpen. Dat kan betekenen dat we de toegang tot bepaalde info blokkeren.
Zorg ervoor dat niemand anders bij je account kan. Als er iets gebeurt op jouw account, gaan we ervan uit dat jij aan het roer staat. Als we strafbare dingen opmerken kunnen we besluiten om aangifte te doen. Soms moeten we misschien zelfs jouw gegevens delen met anderen die denken dat ze schade ondervinden door jouw acties, maar alleen als dat echt nodig is en de situatie dat vereist.
6. Beveiliging en privacy
Bij Gevoelszaken doen we ons uiterste best om alles veilig te houden: jouw gegevens, onze diensten, noem maar op. Als je onze diensten gebruikt, maken we gebruik van jouw persoonlijke informatie. We nemen je privacy serieus. Alles wat je met ons deelt, blijft tussen ons. We voldoen aan de AVG en andere privacywetgeving.
Voor het aanbieden van onze diensten werkt Gevoelszaken soms samen met externe partners. Het kan zijn dat jouw persoonlijke gegevens hierbij worden verwerkt. Wil je meer weten over hoe we omgaan met de doorgifte van jouw gegevens aan derden? Werp dan een blik op onze privacyverklaring. Daarin leggen we haarfijn uit hoe we met jouw gegevens omgaan.
7. Intellectueel eigendom
Alles wat je ziet en gebruikt bij Gevoelszaken, van de teksten en plaatjes op de website tot de manier waarop onze diensten werken, is allemaal van ons of van mensen met wie we samenwerken. We vinden het leuk dat je er gebruik van maakt, maar dat betekent niet dat je het mag kopiëren of veranderen.
We geven je het recht om onze diensten te gebruiken, zolang onze overeenkomst loopt. Maar dat recht is alleen voor jou; je kunt het niet doorgeven aan iemand anders, en je kunt ook niet zomaar aanpassingen doen of in de code gaan rommelen. Respecteer onze creativiteit. Haal geen merkjes of andere aanduidingen van ons werk af, en laat ook de stempels van vertrouwelijkheid staan waar ze staan. We zijn trots op ons werk en willen dat graag zo houden.
8. Wat het kost
Sommige diensten zijn gratis, zoals een deel van de Zelf aan de slag-module. Voor andere rekenen we kosten. We zijn transparant over de kosten, dus geen verrassingen. Zie ook ons Tarievenoverzicht.
Je kunt je betalingen verrichten volgens de betaalinstructies op onze website. In principe worden individuele sessies vooraf betaald. Hiervan ontvang je een digitale factuur. Bedragen zijn altijd in euro’s, vrij van btw voor therapie en exclusief btw voor coaching. Zie het Tarievenoverzicht.
Sessies vergoed door werkgevers worden verrekend door gebruikmaking van een speciale werkgeverscode. Als individuele gebruiker hoef je dus alleen die code in te voeren bij het boeken van een sessie. Jouw werkgever, ofwel de opdrachtgever, betaalt de sessie achteraf via een maandelijkse verzamelfactuur.
9. Klachten?
Bij Gevoelszaken nemen we je feedback of kritiek op onze diensten heel serieus. Heb je vragen, iets te melden of wil je iets kwijt, dan kun je altijd bij ons terecht. Check onze contactpagina voor de manieren waarop je ons kunt bereiken.
Als je een klacht indient, doen we ons best om daar zo snel mogelijk op terug te komen, meestal binnen een week.
10. Beschikbaarheid
Bij Gevoelszaken doen we ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen. Of je nu een praatje wilt maken of chatten met een van onze therapeuten of coaches, we staan voor je klaar voor al je vragen over jouw mentale welzijn. Over het algemeen reageren we binnen 48 uur op mails of chatberichten, kun je binnen een week een kennismaking inplannen en binnen twee weken een therapie- of coachingsessie boeken.
Techniek heeft z’n grenzen. We doen ons best om alles soepel te laten lopen, zowel onze diensten als onze website. Maar soms, door technische redenen of noodzakelijk onderhoud, kan het zijn dat we niet altijd 100% beschikbaar zijn. En soms gebeuren er dingen buiten onze macht om die ons ook even offline kunnen halen. We hopen op je begrip als dat gebeurt.
11. Hoe lang zit ik aan jullie vast?
Tenzij anders overeengekomen, wordt een overeenkomst met Gevoelszaken aangegaan voor onbepaalde tijd. Je kunt echter op elk moment besluiten om de overeenkomst op te zeggen. No hard feelings uiteraard. We zorgen ervoor dat je gegevens netjes worden verwijderd, afgezien van de gegevens die wij wettelijk verplicht zijn te bewaren.
12. Wijzigingen van deze voorwaarden
Soms is het nodig dat we onze gebruiksvoorwaarden bijwerken of uitbreiden. Als dat zo is, laten we je dat minimaal 30 dagen van tevoren weten via e-mail, zodat je op de hoogte bent.
Als je het niet eens bent met de wijzigingen, staan we open voor jouw feedback. Je hebt 14 dagen de tijd na onze aankondiging om ons te laten weten wat je ervan vindt. Wij zullen jouw bezwaren serieus overwegen. Mochten we toch besluiten de wijzigingen door te voeren en je bent het er niet mee eens, dan heb je het recht om de overeenkomst te beëindigen voordat de nieuwe voorwaarden ingaan. Deze mogelijkheid geldt niet voor wijzigingen die we moeten doorvoeren vanwege wettelijke verplichtingen of kleine aanpassingen die weinig impact hebben.
13. Toepasselijk recht
Voor onze overeenkomst geldt het Nederlandse recht.
14. Derden
Als Gevoelszaken wordt overgenomen, kunnen we onze rechten en plichten doorgeven aan de nieuwe eigenaar, zodat je nog steeds op ons kunt rekenen.
Gevoelszaken heeft het recht om de rechten en plichten die uit onze overeenkomst voortvloeien, door te geven aan derden. Als we dat doen, ga je daar automatisch mee akkoord. Maar jij mag jouw rechten en plichten uit onze overeenkomst niet zomaar aan iemand anders overdragen.
We mogen ook andere partijen inschakelen om ons te helpen met het uitvoeren van onze diensten of bepaalde delen ervan. Zo zorgen we ervoor dat je de beste service krijgt.
15. Adreswijziging
Het is belangrijk dat je ons direct laat weten als er iets verandert aan jouw gegevens, zoals je naam, adres, e-mail of telefoonnummer. Zo zorgen we ervoor dat onze samenwerking soepel blijft verlopen.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over het bovenstaande, stuur dan een mailtje naar [email protected].